Οι διαταραχές επικοινωνίας στα μικρά παιδιά μπορούν να ταξινομηθούν ως
εξής: ακουστικές διαταραχές, γλωσσικές διαταραχές και λεκτικές διαταραχές.
Οι ακουστικές διαταραχές
Περιλαμβάνουν
την εξασθένηση του ακουστικού συστήματος. Η διαταραχή ακρόασης μπορεί να
περιορίσει την ανάπτυξη, την κατανόηση, την παραγωγή ή/και τη συντήρηση της
ομιλίας ή/και της γλώσσας.
Οι γλωσσικές διαταραχές
Περιλαμβάνουν
την εξασθένηση στην κατανόηση ή/και τη χρήση προφορικών, γραπτών ή/και άλλων
συμβολικών συστημάτων. Η διαταραχή μπορεί να περιβάλει (α) τη μορφή της γλώσσας
(φωνολογία, μορφολογία, σύνταξη), (β) το περιεχόμενο της γλώσσας (σημασιολογία)
και (γ) τη λειτουργία της γλώσσας στην επικοινωνία (πραγματολογία) σε
οποιονδήποτε συνδυασμό.
Οι λεκτικές διαταραχές
Περιλαμβάνουν
την εξασθένηση της άρθρωσης του λεκτικού ήχου, της ευφράδειας ή της φωνής. Οι
λεκτικές διαταραχές δεν εντοπίζονται συνήθως στα παιδιά κάτω των 3 ετών, αλλά
είναι από τις πιο κοινές αιτίες που παιδιά λαμβάνουν θεραπεία λόγου/γλώσσας
όταν είναι μεγαλύτερα από 4 ετών Οι τρεις
υποκατηγορίες λεκτικών διαταραχών είναι:
- Διαταραχές άρθρωσης, οι οποίες περιλαμβάνουν την άτυπη παραγωγή των λεκτικών ήχων.
- Διαταραχές ευφράδειας, οι οποίες περιλαμβάνουν μια διακοπή στη ροή της ομιλίας, συμπεριλαμβάνοντας ανώμαλο ρυθμό, και την ακούσια επανάληψη των ήχων όπως στο τραυλισμό.
- Διαταραχές φώνησης, οι οποίες περιλαμβάνουν την ανώμαλη παραγωγή της φωνητικής ποιότητας, τον τόνο, την ηχηρότητα ή την αντήχηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου