- Καλό είναι το διάβασμα της επόμενης μέρας να γίνεται αμέσως μετά το σχολείο και όχι το βράδυ.
- Ο συνολικός χρόνος μελέτης δεν θα πρέπει να διαρκεί πολλές ώρες.
- Διαμορφώστε οπτικά σχεδιαγράμματα με το ωρολόγιο πρόγραμμα της μελέτης και των εξωσχολικών δραστηριοτήτων.
- Είναι σημαντικό ο χώρος μελέτης να είναι ήσυχος και τακτοποιημένος. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν εξωτερικοί παράγοντες οι οποίοι θα αποσπούν την προσοχή του παιδιού.
- Το γραφείο του παιδιού να είναι καθαρό και να υπάρχει πάνω του μόνο το βιβλίο ή το τετράδιο με το μάθημα που θα διαβάσει το παιδί.
- Στα θεωρητικά μαθήματα χρησιμοποιήστε σχεδιαγράμματα.
- Χρησιμοποιήστε οπτικά και ακουστικά μέσα για να κατανοήσει πιο αποτελεσματικά την ύλη.
- Αν το παιδί δυσκολεύεται στην ανάγνωση, διαβάστε εσείς το μάθημα ώστε να το μάθει ακουστικά. Ζητήστε να σας επαναλάβει αυτό που διαβάσατε. Κάντε πολλές ερωτήσεις.
- Στα μαθηματικά χρησιμοποιήστε απτά αντικείμενα (π.χ. ξυλάκια, πέτρες) για να διδάξετε τις βασικές μαθηματικές έννοιες.
- Η παρουσία σας, την ώρα του διαβάσματος, θα πρέπει να είναι συχνή και όχι μόνιμη. Το παιδί θα πρέπει να μάθει να δουλεύει μόνο του και να αναζητεί τη βοήθεια σας όταν πραγματικά δυσκολεύεται.
- Το κάθε παιδί έχει τον δικό του τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τα πράγματα, όποτε ακούστε τι έχει να σας πει. Συνήθως βρίσκουν δικούς τους τρόπους και "κόλπα" για να μαθαίνουν.
- Δεν θα πρέπει να σχολιάζετε τις δυσκολίες του παιδιού δημόσια.
- Μην χρησιμοποιήτε λέξεις σκληρές και υποτιμητικές (χαζός, βλάκας κλπ)
- Μην ξεχνάτε να επιβραβεύετε και να επαινείτε την προσπάθειά του. Μπορείτε να καθιερώσετε ένα σύστημα ανταμοιβών έτσι ώστε να δίνετε κίνητρο στο παιδί και να το κάνετε πιο πρόθυμο και συνεργάσιμο.
Ζίζικα Μαρία
Λογοπεδικός - Λογοθεραπεύτρια
Πολυ χρησιμες πληροφοριες...
ΑπάντησηΔιαγραφή