Το Κέντρο Λογοθεραπείας Μυκόνου, παρέχει τώρα και υπηρεσίες Εργοθεραπείας.
Τι είναι η Εργοθεραπεία;
Η Παιδιατρική Εργοθεραπεία συντελεί στην ανάπτυξη, στην ωρίμανση και στη βελτίωση της λειτουργικότητας του παιδιού, ώστε να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον στην καθημερινή του ζωή, στο σπίτι και στο σχολείο.
Βασικό εργαλείο των εργοθεραπευτών είναι η σκόπιμη χρήση της δραστηριότητας. Ο εργοθεραπευτής προσφέρει στο παιδί παιχνίδια και δραστηριότητες και τις χρησιμοποιεί ως θεραπευτικό μέσο σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές, με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους και να φτάσουν στο υψηλότερο λειτουργικό επίπεδο.
Το παιχνίδι είναι ο φυσικός τρόπος έκφρασης του παιδιού και όταν αυτό του παρέχεται σε ένα πλήρως προστατευμένο περιβάλλον το παιδί μαθαίνει να εξερευνά τον κόσμο, να οργανώνει τις εμπειρίες του σε γνώση με τη βοήθεια των συμβολικών λειτουργιών, να αναπτύσσει δεξιότητες για την κατάκτηση του γραπτού λόγου και των μαθηματικών εννοιών, να οικοδομεί βασικές έννοιες του χώρου και του χρόνου, καθώς και να αποκτά πλήρη ανεξαρτησία σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής.
Η θεραπεία:
- - είναι εξατομικευμένη (διαφορετική για το κάθε παιδί)
- - είναι ευχάριστη (το παιδί συμμετέχει στο παιχνίδι που επιλέγεται, σχεδιάζεται και καθοδηγείται από τον θεραπευτή)
- - ενεργοποιεί τις αισθήσεις
- - ωθεί το παιδί να χρησιμοποιήσει όλο το δυναμικό του
- - είναι πάντα δυναμική (ευέλικτη και ευπροσάρμοστη) και αμφίδρομη (ανάμεσα στο παιδί και στο θεραπευτή)
- - αυξάνει πάντα την αυτοπεποίθηση (είναι πάντα βασισμένη στις δυνατότητες του παιδιού και όχι στις αδυναμίες του)
Σε ποια παιδιά απευθύνεται η εργοθεραπεία
Απευθύνεται σε παιδιά με:
· - Διάσπαση προσοχής – Υπερκινητικότητα
· - Μαθησιακές δυσκολίες
· - Γραφοκινητικές δυσκολίες
· - Κινητικές διαταραχές – Κινητική αδεξιότητα
· - Διαταραχές διαγωγής και δυσπροσαρμοστική συμπεριφορά
· - Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, αυτισμός
· - Αναπτυξιακή καθυστέρηση
· - Γνωστικές και αντιληπτικές ανεπάρκειες
· - Νοητική υστέρηση – Σύνδρομα
· - Αισθητηριακές δυσλειτουργίες
Πότε ένα παιδί χρήζει εργοθεραπευτικής αξιολόγησης
Ένα παιδί χρήζει αξιολόγησης όταν παρουσιάζει τρείς ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:
- - Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί
- - Δεν παίζει με παιχνίδια που αντιστοιχούν στην ηλικία του
- - Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο
- - Είναι αδέξιο, πέφτει εύκολα κάτω
- - Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματος του στο χώρο (χτυπάει εύκολα)
- - Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
- - Δυσκολεύεται και δεν του αρέσει να χοροπηδά και να κάνει κούνια
- - Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει πάζλ, να κόψει με ψαλίδι στο νηπιαγωγείο
- - Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας
- - Είναι υπερκινητικό – δεν μπορεί να ησυχάσει
- - Είναι πολύ παθητικό, αρκετά ήσυχο και αποτραβηγμένο
- - Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών
- - Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα
- - Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη
- - Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
- - Δυσκολεύεται να αντιγράψει από τον πίνακα
- Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων
- - Δυσκολεύεται να διακρίνει ή να αναπαράγει γράμματα
- - Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι άσχημος
- - Κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία
- - Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
- - Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση
- - Δεν του αρέσει να το παίρνουν αγκαλιά
- - Αποφεύγει τη παιδική χαρά
Η εργοθεραπεύτρια του κέντρου: Δαβανέλου Ελένη
Για περισσότερες πληροφορίες ή για ραντεβού, επικοινωνήστε μαζί μας στο 693 6778414 ή στο email: zizika_maria@hotmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου